חקירות כלכליות

בכל יום אנו מבצעים עשרות פעילויות כלכליות. אנחנו קונים ולעתים גם מוכרים סחורות, שירותים וידע. אנחנו נוסעים ברכב או בתחבורה ציבורית, עובדים ומרוויחים כסף, משקיעים מההון שלנו בחסכון לטווח קצר ולטווח ארוך ופועלים ללא הרף סביב פעילות כלכלית. הציניקנים שבינינו יגידו שגם חיי המשפחה והזוגיות שלנו הם פעילות כלכלית ועסקית לכל דבר ועניין, כולל פתיחת חשבונות משותפים, נסיעות לחופשות זוגיות ועוד שלל החלטות כלכליות המשפיעות עלינו בכל אספקט של חיינו. אך מה קורה אם חלק מהפעילות הכלכלית שלנו משתבשת ועולה על שרטון? 

הרי, כולנו יצורים חברתיים והפעילות שאנו מבצעים לעתים קרובות אינה תלויה רק בנו. אנחנו קונים מאחרים, עובדים בחברה או כעסק עצמאי שבו אנחנו מספקים מהשירותים והידע שלנו לאנשים אחרים ובמקרים מסויימים פותחים עסקים עם שותפים נוספים, מוכרים מוצרים בציפייה לקבל כסף ואנחנו משקיעים בחברות ובנכסים יחד עם שותפים עסקיים שונים ומגוונים. גם בחיי ובזוגיות, אנחנו מקבלים החלטות כלכליות משותפות התלויות לא אחת ברצונות, ביכולות ובשאיפות של בן או בת הזוג.

אך מה קורה אם חס וחלילה הפעילות שלנו משתבשת? מה אם ההשקעה היקרה שלנו יורדת לטמיון? אם העסקה שעשינו מתגלה כעסקה מפסידה אך ורק משום שהיא התבצעה מול האדם או החברה הלא נכונים? אף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה שחייבים לו סכומי כסף גדולים, ולאורך זמן, וזו בדיוק הנקודה בה חקירה כלכלית היא כלי יוצא דופן ביעילותו וביכולת שלו להשיב לכם כספים אבודים. אך מהי חקירה כלכלית בפועל?

חקירה כלכלית היא כלי הנמצא בשימוש נפוץ ומטרתו בעצם לאתר את הרכוש, את הנכסים והעסקים של חייבים. ביומיום, ישנם נושים רבים כגון בנקים, חברות ביטוח ואף לקוחות פרטיים שאינם מסוגלים להשיב אליהם את הכסף שרבים חייבים להם. בין אם מדובר בתוצאה של עסקה שירדה לטמיון, או חברות ביטוח שמחפשות אחר חייבים, רבים מנסים להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה בחוב כלפיהם, גם במחיר של פתיחת תיק בבית משפט.

במצב כזה, בין אם בעקבות הוראה של שופט או בעקבות דרישה של הנושים, נפתחת חקירה כלכלית. ביסודה, מטרתה של החקירה היא להבין מהו מצבו הפיננסי המדויק של החייב, וזאת במטרה לוודא שאין כל סכומי כסף שיכולים להגיע אל הנושה ולא הגיעו אליו. 

אך לפני שניגשים לביצוע חקירה כלכלית, חשוב להבין באילו מצבים מקובל לערוך חקירה כזו. ראשית, מקובל לערוך חקירה כלכלית בהקשרים פיננסיים רבים. כך למשל, לפני שנכנסים לעסקה משמעותית או להשקעה רצוי ואף כדאי לוודא שהצד איתו נעשה עסקים הוא יציב מספיק מבחינה פיננסית, שאין לו עבר של פשיטות רגל או הוצאה לפועל ושההתנהלות הכלכלית שלו איתנה וטובה. כך, נוכל לוודא שהעסקה תוכל להתבצע על הצד הטוב ביותר ותבטיח לכל הצדדים בה שגשוג ורווחה. בהקשר הזה, גם טרם ביצוע התקשרות עם ספקים ולקוחות גדולים מומלץ לערוך חקירה כלכלית, בפרט כאשר מדובר בהתקשרות שעשויה להיות ארוכת טווח ומשמעותית. זאת בכדי למנוע מצבים בהם ספק עמו ישנה התקשרות לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו כלפיכם ולהשאיר אתכם מול שוקת שבורה.  

לצד זאת, חקירה כלכלית יכולה להתבצע בנסיבות פחות נעימות. לדוגמא, במסגרת פירוק שותפות עסקית או אפילו במסגרת הליך גירושין, ישנם מקרים בהם חוסר האמון בין הצדדים הוא כה גבוה עד שעולה החשד שאחד הצדדים ינסה להבריח נכסים או להתחמק מביצוע תשלום חובותיו כלפי הצד שני. במקרים כאלו, חקירה כלכלית היא לעתים קרובות המוצא היחיד שיאפשר לכם להחזיר את כספכם.

נכון, זה לא תמיד נעים אבל חקירה כלכלית היא כלי אפקטיבי, יעיל ופשוט מאוד, במיוחד כשהוא נעשה על ידי מומחים ומקצוענים מהשורה הראשונה. 

לשיתוף ברשתות החברתיות:

השירותים שלנו:

רוצים לגלות את האמת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ליצירת קשר